22 Kasım 2009 Pazar

çorbalar

asya'nın çorbaları
Asya ile ek gıdaya geçişimiz sütüm az oldugu ve mamayla beslendiği için daha erken oldu .
Anneannesinin sayesindede korkmadan ay bogazında kaldı aman off demeden sorunsuz sekılde ek gıdaya gectık ve bu sürecten sonra corba ,muhallebi arastırmalarımız dahada yogunlastı işte bu tariflerde bu yogun arastırmalar asyanın damak zevkine göre deneme yanılmalar sonucu ortaya cıkan mönümüz

SemizotuÇorbası
200grsemizotu
1ortaboyrendelenmişpatates
1ortaboyrendelenmidomates
1yemekkaşığıkırmızımercimek
1,5subardağısıcaksu
1yemekkaşığızeytinyağı

Zeytinyağında domates, patates ve semizotunu bir kaç dakika pişirin. Sıcak suyu katın ve kaynamaya başlayınca pirinçleri çorbaya ilave edin. 15 dakika kadar kaynatın. Çorbanız koyu olursa bir miktar daha sıcak su ilave edin.

Terbıyeli tavuk çorbası
ben domatesli tavuklu yapıyorum..
domatesi rendeliyorum az zeytın yagı ıle bıraz pısıyor daha sonra tavuk suyunu ve dıdıklenmıs tavugu eklıyorum .ıcın e pırınc, bulgur,ırmık yada sehrıye hangısını yada hangılerını ıstersen eklıyorum bunlar az pısıyor...
ayrı bır yerde yogurt ve 2 kasık unu ve 1 2 damla lımonu karıstır ıcınede 2 kasık pısen corba suyundan ekle kesılmemesı ıcın yavas yavas karıstırarak yogurduda ekle mmmm kızım koca bır kase yedı bugun bu corbadan ben ıcıne kırık kucuk makarna eklıyorum oylede guzel oldu


Ezogelin Çorbası:
1çorba kaşığı kırmızı mercimek,
1 tatlı kaşığı pirinç,
1 tatlı kaşığı bulgur,
yarım küçük doğranmış soğan,
yarım rendelenmiş havuç,
1 tatlı kaşığı un 2 bardak su ile pişirilir. Su kaynadığında 1 tatlı kaşığı salça ve yağ ilave edilir. Çorba piştikten sonra üzerine kuru nane ilave edilir. İsteğe göre çok az tuz ve karabiber ekleyebilirsin iz. tavuklu pirinç çorbası: yarım cay bardagı pirinç ve bir parca tavuk gogsunu ayrı ayrı yerlerde haslayın... küp seklındekı 1 küçük patatesı,1 kucuk havuc,1 küçük kabak yada kerevızı tavuk etıyle bırlıkte tencereye koyun...sebzeler ıyıce pısınce,haslanmıs pirinci ve cok az tuz ekleyın.... baska bır kapta 1 yumurta sarısı(haslanmamıs olursa benım kızıma alerji yapıyo sız deneye bılırsınız)ve bırkac damla lımon suyunu karıstırıp yavas yavas corbaya karıstırın.
ınce kıyımıs maydanozuda ekleyıp ocaktan indirin...
ezerek yada suzgecten gecırerek verebılırsınız


sebzeçorbası ;
1/patates
1/2havuç
1çaykaşığıpirinç
1bardaksu
Ağzı kapalı bir kapta kaynatılıp tel süzgeçten geçirin. Bebişiniz bunun tadına alıştıktan sonra mevsim sebzelerinden 1er 1er ekleyebilirsin iz.

bugün bı corba yaptım kızım cok sevdı:)
zeytın yagı ve 2 kasık unu yakmadan soyle bır ıı cevırdım.ıcıne 1 domates rendeledım ve az tavuk suyu ekledım ıcınede 1.5 tatlı kasıgı yesıl mercımek ve 2 yemek kasıgı pırınc ekledım.nane ve kımyon koyup verdım cok sevdı un topaklanıyor merak etmeyın kucuk kucuk topaklar halınde corba içinde pısıyor

Hiç yorum yok: