3 Aralık 2009 Perşembe

çişten,diş fırçasına,diş fırçasından montessoriye




30 Ağustos 2009 Pazar

çişten fırçaya ,fırçadan kitaba, kitaptan montessoriye
:):):)
Biraz özel fotolarla konuya giricem ama napalım Asya kurdu kitap okumada zaman mekan dinlemiyor...
yaz başında başladıgımız bol kazalı tuvalet eğitimimiz her gün gelişme göstererek devam ediyor.
kışa zaten hiç sevmediği ve her fırsatta ''bec çıkat çıkat'' dediği bezlerinden kurtulacak umarım..
bu günlerdeki en büyük yardımcımız ise Tim Seldin'in Harika Çocuk Nasıl Yetiştirilir kitabı ve kitabın içerisindeki çiş yapan abi resmi:)
sabah kalktıgında kitap sepetinde aramış aramış bulamamış
sonrada anneannesinin elinden tutup
''anneanne abi çiş tikap (kitap) diyerek kitaplığa götürmüş:)
almışlar bakmışlar ve çiş yapmışlar:)yani Asya yapmış:)
ha bu arada pıça da unutulmamış dizlerinde kitap ,altında lazımlık,ağzında diş fırçası
kahvaltı öncesi tüm hazırıkları tamamlamak ister gibi:)

her ayın kitabı farklı sanırım bir ay öncede benden sürekli Meraklı Minik dergilerini istiyordu.
önce kendi çeviriyor sayfaları sonra sıkılıp anne pamak diyerek parmağımla anlatarak okumamı istiyordu...
şimdi favori kitap Harika Çocuk Nasıl Yetiştirilir..
Bilen bilir bu kitap ingilizce kaynaklar hariç Montessori eğitiminin
felsefesini,pratik önerileri,uygulama yöntemini en iyi açıklayan ve resimlerle daha anlaşılır kılan tek kitap..
ama hala bana yetersiz geliyor
ingilizce bilmeyen biri olarak diğer kitapları alamıyorum,ve videolu sitelerdende görüntü haricinde bişey alamıyorum.
o etkinliği uygulamak değil önemli olan onu uygularkenki seçtiğiniz sözcüklerde önemli nasıl verdiğinizde yani..
bu yüzden keşke diyorum bu yöntemin de ilkokuldaki ders planları gibi bir planı olsa mutlaka vardır ama anlaşılabilir okyabileceğim şekilde kendi dilimde olsa ne güzel olur..
bir ara dergi ile ilgili haberler duymuştum ama oda öylece kaldı sanırım çeviri için e-mailler gönderiyorlardı...
en son temmuzda bunula ilgili bir eğitmen kursu vardı ki istanbulda oldugu için katılmam çok zordu.
bunula ilgili bilgilendirici mailler almak isterseniz bu siteye e mail yoluyla bilgi almak istiyorum diyerek kayıt oluyorsunuz daha sonra bu konu ile ilgili eğitimler,konferanslar ve diğer duyurular hakkında bilgi sahibi oluyorsunuz...
başka bu konu hakkında bilgi edineceğim kaynak bilen varsa hemen bana haber veriyorsunuz :)
Asya kurdunun çişinden ,montesoriye geldim ne konu dağıtırmışım be helal olsun bana:)diyip kapatalım...

Hiç yorum yok: