13 Aralık 2009 Pazar

Taşıt ve renk eşleştirme







Eşini Bul Oyunu
Aslında bu oyunu daha önce evdeki çoraplarla ,aldığım meyveler kitabının parçalanmasıyla oluşan kartlarla oynamıştık.
Ayrıca Meraklı Minik dergisinin içindeki kartlarda bu konuda işimize yaramıştı.
Buda benim yaptıklarım
25cm-25 cm lik mukavvalar kesip üzerini elişi kağıtlarıyla kaplayıp eşli resimler yaptım, boyadım .Çabuk yıpranmasın diye izolabantla bantladım.
Kartların önü araçlar eşleştirmesi olurken ,belli başlı renkte olanlarını aldığımızda da arkasıda renkler eşleştirmesi olarak ta kullanılabilir.
Asya ve yaşıtları için bu işlem basit olsa da hazırlamışken kullanılmalıydı
önce elimdeki kartları gösterdim Asya ya bunlar ne olabilir diye sordum
aldığım yanıt aaaa ayaba,aaa otobüste vay buyda oldu:)
sonra önce tek tek dizdim kartları,sonra başka bir yere diğer kartları dizdim ve hadi bakalım
Burda arabayı bul ve arabanın yanına koy gibi cümlelerle eşlerini bulduk
sonra da oyunu çeşitlendirerek
Asyanın gözlerini kapayıp bir çift kartı sakladım hangisi yok diye sordum
kartlar çok olmadığı için eksik kartı hatırlaması zor olmadı
Daha sonra gün içerisinde farklı bir zamanda kartın arka yüzleriyle renkler olarakta eşleştirme yaptık.
E ne işe yarar bu eşleştirme derseniz .
Farklı renk ve desenlerin algılanması yoluyla basit bir problem çözme süreci içeren bu oyun,karşılaştırma ve yargıya varma,mantıksal yordama,akıl yürütme becerilerini geliştirecektir.Bu yolla kortekste yeni bağlantılar oluşturarak daha üst beceri düzeyine uygun nörolojik ağların kurulmasına öncülük edecektir...
şu sitede ben eşleştirme ile ilgili olanı bulmadım ama montessori dersleriyle ilgili videolar var işinize yarayabilir...

4 yorum:

Sevgi Küçük dedi ki...

Kuzum var ya, hayranım sana! Çocuk sahibi olduğumda yardımını çok isteyeceğim. Harikasın gerçekten. Bulgaristan'da kötü bir insan ile karşılaşınca "ilk 7 yılı yok bunun" derler. çok doğru bir söz, insanın ilk 7 yılı önemli. ve kankam çok şanslı.

IŞIL dedi ki...

bloguma hoş geldin

Doğa dedi ki...

:) Ellerine sağlık Seldacım.. çok faydalı.. ve çokta güzel yapmışsın bu etkinliği.. Mınık meleğim gule gule oynasın..

asyaselda dedi ki...

ilk 7 yılı yok mu?harika bir söz:)

hoşbulduk ışıl:)

şenaycım ;bencede faydalı biraz basit gelsede sevdi asya aslında kitap beneri ne olursa olsun seviyor :)