3 Aralık 2009 Perşembe

Zihni sinir Selda ve kapak projesi












Kız çocuklarının gözdesidir rengarenk bebekler
çay takımları,süslü çantalar ,peluş oyuncaklar,
evet bende öyle biliyordum ama değilmiş ya Asya kız değil ya da kızların
oynadığı oyuncak erkelerin oynadığı oyuncak diye birşey yok.
Farkında olmadan çocuklarımızı biz yönlendiriyoruz,
kızlar bebekle oynar erkekler topla arabayla oynar diye.
Asya'ya oyuncak konusunda hiç karışmadım ne isterse onunla oynadı.Kitap konusunda yoğun çabalarım dışında:)
Bebeklerle doldurmadım evi yada araba top almamazlık yapmadım.
Aslında çok fazla oyuncağıda yok Asyanın oluklu kartonlar kutular sağolsun genellikle oyuncaklarını ,yapbozlarını,arabalarını,hatta kitaplarını bile ben yaptım.Şuradan bakabilirsiniz.
Varı yoğu kalemlikleri kalemleri kaç tane eskittiğini artık sayamayacağım defterleri,topu,ve vida çekiç,tornavida tarzı çevirmeli,açmalı kapamalı oyunları.
Uğraştıran şeyleri seviyor,çeksin ,taksın, delsin,kapatsın açsın...
Bu oyuncağıda o uyurken yaptım ,uyandığında yeni bir şeyle karşılaşması,
ufak pratik oyunlar hazırlamak hoşuma gidiyor.
Okulda öğlen aralarında,o uyurken ufakta olsa bişeyler yapıp getiriyorum.
Onun her gün mutlaka diğer günlerde karşılaşmadığı yeni bir şeyle karşılaştırmaya gelişimi açısından da özen gösteriyorum.
Bu mutlaka yaptığım bir oyuncak olmuyor hiç görmediği bir resim ,benden hiç duymadığı bir şarkı gibi basit şeylerde olsa uyuduğunda karşılaştığı yeni şeyleri rüyasında görüyor ,öğreniyor diye düşünüyorum.
ve her gece yatmadan şu soruyu soruyorum kendime
Asya için bugün ne yaptım:)
Bunun cevabını verebiliyorsam kendime rahat uykuya dalıyorum.
Oyuncağın ayrıntısına gelirsek, ayrıntı mayrıntı yok işte :)bildiğin kapak:)
Asya kapak açıp kapamayı seviyor elinde su şişeleri krem kutuları sürekli açıp kapıyordu.
Bu sırada ya su dökülüyor ya krem bulaşıyordu her yere.
Bende yapma,etme kızım dememek için etrafta ne kapağı bulduysam kestim (su şişesi,meyve suyu şişesi,tonik,kutu süt)ve kutu kapağına yerleştirdim
Kapağın iç kısmına açıp kaparken içe gitmesin diye poşetle doldurdum ve arka kısmına karton kesip yapıştırdım kapalı bir kutu gibi oldu.
Kapakları fotoda yok daha sonra ip ile takıldıkları yere bağladım böylece kapakların kaybolma durumuda ortadan kalkmış oldu.
Şimdilerde en favori oyuncağı bu
Kapaklarla küçük kasları gelişiyor,eğleniyor,uğraşıyor aynı zamanda renkleri de ayırt etmiş oluyor, kırmızıyı tak kızım yada maviyi tak gibi sözlerle.
Her açma kapamada ise defalarca aynı replikler
açtıkkkk
kapattıııkkk:):):):)

Hiç yorum yok: